Loading...

سقف شیبدار


قیمت و نصب سقف شیبدار

جهت اجرای سقف شیبدار انتخاب پارس موگر و متخصصان این مجموعه بهترین و کامل ترین پوشش بام را برای شما به ارمغان می آورد.

این مجموعه می تواند با در اختیار قرار دادن بهترین متخصصان سقف شیبدار و تجربیات سالیان متمادی بهترین گزینه را برای شما جهت پوشش بام انتخاب نماید.

?What is sloping roof

The roof is one of the most important components for building the house. It stands strong environmental factors, like rain, heat, and cold. Roofs are the shelter a house signifies. Depending on their general shapes, roofs can be categorized into two predominant categories. One is the flat roof, and the other is the sloping roof. Flat roofs are common in commercial buildings and are easy to construct, compared to the sloped ones. Sloping roofs are a common feature for residential properties. They also do not let water or other dirt accumulate by allowing them to simply slide off.  The houses with sloping roofs can take different shapes. The sloping roof house images from across the world show a variety of styles of sloping roofs. The variety of shapes can be used, depending on the needs of the house-owners and their aesthetic preferences

سقف شیبدار چیست؟

سقف پناهگاه یک ساختمان است و در کنار استحکام و زیبایی، به ساختمان هویت نیز می بخشد، از این رو یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان شمرده شده و باید با دیدی تخصصی نسبت به کیفیت، طراحی و اجرای آن نگــاه کرد. توجه به عوامل بسیاری در محیط زیست مثل میزان باد، باران، رطوبت، موقعیت جغرافیایی، گرما، سرما و نیز نوع کاربری بنا، وزن و دیگر مشخصات فنی ساختمان، علاوه بر احترام به سلیقه مشتری و حفظ تناسب و زیبایی ظاهر ساختمان در انتخاب پوشش مناسب برای سقف شما موثر است. بسته به شکل کلی،  سقف را می توان به دو دسته سقف مسطح و سقف شیبدار تقسیم کرد. در معماری نوین سقف های مسطح بیشتر در ساختمان های تجاری شایع هستند، در مقایسه با آن سقف شیبدار به دلیل تنوع بسیار زیاد،نصب آسان، صرفه جویی در زمان، پرت کم مصالح ساختمانی، امنیت بالا در مقابل آتش سوزی، وزن کم، سازگاری با شرایط اقلیمی، دوام بالا و ظاهر زیبایی که نسبت به سقف های مسطح دارد علاوه بر سازه های تجاری بیشتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت معتبر پارس موگر

استاندارد ها

برای کاهش هر چه بیشتر مصرف انرژی، در ساختمان‌ها ، علاوه بر لزوم در نظر گرفتن عایق‌ های حرارتی با ضخامت کافی، بهره‌گیری از راهکارهای مناسب ، می‌تواند تأثیری تعیین‌ کننده بر روی کاهش اتلاف انرژی ساختمان داشته باشد. بام ساختمان، به عنوان بدنه ای از بنا است که همواره در تمام طول شبانه روز مستقیماً از عوامل جوی تأثیر می پذیرد، علاوه بر این، اتلاف حرارتی سقف به علت مساحت قابل توجه آن و رقم کلان مجموع اتلاف حرارتی پوشش های سقفی در مقیاس شهری، این عنصر ساختمانی را از نظر اتلاف حرارتی حائز اهمیت نموده است. پژوهش ها نشان می دهد که مطالعات زیادی در ارتباط با جزئیات طراحی جداره ها و پوسته های ساختمانی به منظور دستیابی به کارایی بیشتر صورت گرفته است ولی در زمینه طراحی فرم و عملکرد حرارتی مطلوب، تحقیقات متمرکز چندانی صورت نگرفته است. پژوهش حاضر در واقع گزارشی توصیفی از چارچوب ها و راهبردهای اولیه است که با هدف شناخت و تحلیل انواع بام بر مبنای مدل سازی کامپیوتری در نرم افزار انرژی پلاس، صورت می گیرد. شبیه سازی های صورت گرفته در شهر اصفهان و با تکیه بر کمترین میزان اتلاف انرژی، برای رسیدن به فرم مطلوب بام در اقلیم گرم و خشک انجام می شود. مدل های بررسی شده در این شبیه سازی شامل سقف تخت، سقف گنبدی و سقف شیبدار است. نتایج حاکی از آن است که مناسب ترین بام در بین این مدل ها از نظر عملکرد حرارتی، سقف شیبدار 30-60 درجه است که بخش عمده ای از مساحت آن رو به جنوب قرار دارد. این در حالی است که بام گنبدی نامناسب ترین عملکرد حرارتی را دارد.برسی ها نشان میدهد که عایق کردن سقف تاثیر چشمگیری در کاهش بار حرارتی دارد.

مقاله ی تحلیلی تبیین الگوی انرژی دوستی در ساختمان ها بر اساس رفتار حرارتی انواع سقف ها توسط محمد جواد مهدوی نژاد استادیار/ دانشگاه تربیت مدرس و اثرات شکل سقف در سرمایش ساختمان از عباس احمدی، بر مبنای شبیه سازی کامپیوتری اتلاف انرژی انواع سقف ها ارائه گردید. به منظور کسب اطلاعات تکمیلی اصل مقاله برای استفاده دانشجویان و محققان عزیز ضمیمه گشت و می توانیداز لینک مقابل آن را دانلود نمایید .

انواع سقف شیبدار

انواع سقف شیبدار

زمانی که صحبت از بنا‌کردن یک خانه جدید یا بازسازی منزل به میان می آید، انتخاب یک سقف مناسب دشوارتر از آن چیزی‌ است که اغلب مردم می‌ اندیشند. همانطور که می‌دانید سقف، نقشی کلیدی و مهم در زیبایی ظاهری بنا و نمای ساختمان شما ایفا می‌کند.لذا قبل از هرگونه تصمیم گیری برای انتخاب ساختار سقف و بام ساختمان و همچنین در مرحله ی بعد از آن انتخاب نوع پوشش سقف و همچنین نوع عایق بندی بام حتما از نظر کارشناسان و طراحان متخصص استفاده نمایید. با این حال به منظور آگاهی بیشتر شما عزیزان و افراد نا آشنا با ساختار و جزئیات اجرایی انواع بام و سقف ساختمان و در راستای آشنایی شما با برخی از اصول اولیه سقف برای انتخابی بهتر و جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی در ساخت و ساز به بررسی مفاهیم کلی طراحی، اجرا و انواع سقف می پردازیم و در انتها به بررسی سقف های رایج در کشورمان که عمدتاً سقف تخت و سقف شیبدار می باشد خواهیم پرداخت.

سقف و بام ساختمان به صورت کلی در 6 گروه زیر دسته بندی می شوند که هر کدام خود دارای انواع گوناگونی می باشند. در ادامه به برسی مزایا و معایب هر یک از انواع ذکر شده می پردازیم.

1- سقف مسطح و Jerkinhead

2- سقف پروانه ای و سقف کلاهکی

3- سقف منحنی و دندانه اره‌ای

4- سقف شیبدار

5- سقف گنبدی، هرمی و ترکیبی

6- سقف شیروانی نامتقارن

تلاف انرژی سقف شیبدار
سقف-بام-مسطح

سقف‌های مسطح

در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مرسوم هستند. با این وجود می‌توان سقف های مسطح را در ساختمان های مسکونی مناطق بارانی و یا کم‌ باران نیز به کار برد. اکثر مردم، فضایی که سقف‌های مسطح در اختیارشان قرار می‌دهد را مد نظر داده و اقدام به انتخاب این نوع سقف می نمایند لیکن پیشنهاد می‌شود به هنگام ساخت یک خانه جدید، این سقف‌ها را از لیست انتخاب‌های خود خط بزنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی مزایا و معایب این نوع پوشش سقف به صفحه اختصاصی این پست مراجعه فرمایید.

سقف پروانه ای

یا V شکل تشکیل شده از دو ضلع است که در اثر اتصال آن‌ها به هم در بخش میانی و در محل تلاقی دو ضلع سقف یک زاویه باز به وجود می‌آید، که پروانه‌ای در حال پرواز را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این سبک از طراحی در منازل مدرن و سازگار با محیط زیست که در نواحی گرمسیری واقع شده‌اند،بیشتر دیده می شود و محبوبیت چشمگیری کسب کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی مزایا و معایب این نوع پوشش سقف به صفحه اختصاصی این پست مراجعه فرمایید.

سقف-پروانه-ای
سقف منحنی شکل

سقف منحنی شکل

شباهت بسیاری به سقف شیبدار تک بر‌ که در ادامه به بررسی آن می پردازیم دارد، با این تفاوت که پانل‌ های تشکیل دهنده این سقف انحنا دارند. طراحی این سقف‌ ها کاملاً مدرن و منحصر به فرد بوده و همچنین میزان انحنای سقف می‌تواند از انحنای ملایم گرفته تا قوس کامل متغیر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی مزایا و معایب این نوع پوشش سقف به صفحه اختصاصی این پست مراجعه فرمایید.

سقف گنبدی

این نوع سقف را می‌توان به یک چند ضلعی تشبیه نمود که شکل کاسه‌ای به خود گرفته است. سقف گنبدی ایده فوق‌ العاده‌ای‌ برای ارتقا‌دادن جنبه‌ های زیبایی و چشم‌ نواز و با شکوه جلوه‌ دادن هر عمارتی است. یک انتخاب معرکه برای سقف آلاچیق‌ها ، گنبد‌ها و اتاق‌های بالا‌خانه .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی مزایا و معایب این نوع پوشش سقف به صفحه اختصاصی این پست مراجعه فرمایید.

سقف شیبدار نا متقارن
سقف گنبدی

سقف شیبدار نامتقارن

یکی دیگر از سقف‌هایی که در دسته انواع سقف شیبدار می‌تواند جای بگیرد، سقف شیبدار نامتقارن یا بام نمکدانی است. بام نمکدانی یک طراحی نا‌متقارن دارد، به این صورت که یکی از دو ضلع سقف نسبت به دیگری شیب بیشتری داشته و طول آن‌ها نابرابراست. در حقیقت خانه‌های نمکدانی شکل تغییر یافته طراحی Colonial و Cape Cod به‌شمار می‌روند. خواستگاه شکل‌گیری این سقف را می‌توان به نیاز بیشتر اهالی منزل به اتاق نسبت داد. نخستین شهروندان آمریکایی، پی بردند که با بیشتر کردن شیب یکی از اضلاع سقف‌های شیروانی می‌توانند در مصرف مواد و مصالح صرفه‌جویی کنند و فضای قابل سکونت بیشتری در اختیار داشته باشند.

[/vc_row_inner]

انواع سقف شیبدار

در زمان ساخت و یا بازسازی یک سازه چیزی که انتخاب آن ممکن است شما را بیشتر به چالش بکشد، انتخاب سقف می باشد. همان گونه که می‌دانید وظیفه سقف به حفاظت از خانه و ساکنین در برابر عواملی چون باد، باران، عناصر خارجی و … ختم نمی‌شود و قدری بیشتر از آن چیزی که به نظر می آید در ساختار و حتی ظاهر ساختمان نقش دارد. سقف‌ها می‌توانند فضای قابل استفاده بیشتری در اختیارتان قرار بدهند و در راستای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار باشند. سقف‌ های شیبدار نوعی از سقف‌ها هستند که به خاطر ظاهر زیبایی که دارند، همچنین کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی بنای سازه محبوب می‌باشند. اما باید دانست که هر سقفی مناسب شرایط جوی خاصی می‌باشد. از همین رو بر آن شدیم تا انواع سقف شیبدار را به همراه مزایا و معایب آن به شما معرفی کنیم.

سقف شیبدار تک بر

1- معرفی و بررسی انواع سقف شیبدار تک‌ بر :

سقف تک بر یا ( Sloping Roof ) تنها یک ضلع دارد. پانل شیبداری که به یک دیوار بلند متصل شده است. می‌توانید آن را به عنوان یک سقف شیروانی در ذهن خود مجسم کنید که از وسط به دو نیم تقسیم شده است یا یک سقف مسطح که زاویه‌ای ٤٥‌ درجه به خود گرفته است. این نوع سقف‌ها را می‌توان اغلب بر روی بخش‌ های جانبی ساختمان از قبیل تراس و آلونک یافت. با این اوصاف، امروزه شاهد استفاده از این گونه سقف‌ها بر بام عمارات مدرن‌تر هستیم.

مواد و مصالح قابل استفاده در سقف شیبدار تک بر :

 

به خاطر شیب تند این‌گونه سقف‌ها چاره‌ای نداریم جز آن که پوشش‌های لاستیکی را از لیست مواد قابل استفاده بر روی بام‌های شیبدار تک‌ بر خط بزنیم. برای شیک و ساده جلوه‌دادن این سقف‌ها می‌توان به جای شینگل و موزائیک از درز جوش‌های ایستا (Standing Seam) بر روی این سقف‌ها استفاده کرد. به علاوه می‌توان برای رعایت موازین سازگاری با محیط زیست و به خود‌کفایی رساندن ساختمان در مقوله انرژی، پانل‌های جذب نور خورشید PV بر روی آن نصب نمود.

مزایای سقف شیبدار تک بر :

  1. سوار کردن سقف شیبدار تک‌بر، بر فراز ساختمان کار ساده‌ای‌ست.
  2. در مقایسه با سایر سقف‌ها به مواد و مصالح کمتری نیاز است.
  3. شیب تند این سقف‌ها کمک می‌کند تا برف و باران سریع و راحت از روی‌آنها سرازیر شود و در نتیجه سقف شیبدار تک‌بر گزینه‌ای ایده‌آل برای مناطق برفی و بارانی محسوب می‌شود.
  4. می‌توان برای زیباتر جلوه‌دادن نمای ظاهری ساختمان و ارتقا بخشیدن ارزش‌های معماری بنا از این سبک طراحی بهره گرفت.

معایب سقف شیبدار تک بر :

  1. چنانچه شیب بام بیش از حد باشد، سقف بسیار کوتاه خواهد شد.
  2. ساختمان‌هایی که در مناطق بادگیر و طوفان‌خیز واقع شده‌اند، اگر فقط از سقف شیبدار تک‌بر استفاده کنند با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.
سقف های شیبدار شینگل

2- معرفی و بررسی انواع سقف‌ شیبدار چهار‌بر 

بام شیبدار چهار‌بر یا ( Mansard Roof ) که با نام سقف فرانسوی شناخته می‌شود، شامل ٤‌پانل است که شیب دو تا از پانل‌ها دو‌برابر شیب دو پانل دیگر است و از به‌هم پیوستن‌شان سقفی با شیب ملایم پدید می‌آید.

مزایای سقف شیبدار چهار‌بر

  1. فضای بسیار بیشتری در اختیار سکنه منزل قرار می‌دهد تا از آن به عنوان اتاق زیر شیروانی یا بالا‌خانه استفاده کنند. به علاوه سبک و سیاق طراحی این نوع از سقف‌ها به گونه‌ای‌ست که می‌توان آن را باز گذاشت یا به‌هم متصل ساخت و با نصب یک پنجره زیر شیروانی زیبایی و نمای ساختمان را دو‌چندان کرد.
  2. این نوع از سقف‌ها برای افرادی که قصد دارند در آینده بخش‌های جدیدی را به ساختمان خود اضافه کنند، انتخاب شایسته و بسیار مناسبی به شمار می‌رود. ( در وهله نخست خانه خود را طراحی نموده و بنا کنید، برای شروع کار می‌توانید به اجرای سقف‌های شیبدار چهار‌بر و ساده بسنده کنید و در آینده یک اتاق یا پنجره زیر شیروانی به ساختمان‌تان بیفزایید. در این صورت با یک تیر دو نشان را می‌زنید.‌هم ارزش و بهای ملک خود را بالا می‌برید،‌هم به صاحب‌خانه فرصت می‌دهید تا به میل خود و متناسب با نیازهایش ساختار بنا را تغییر دهند.)

معایب سقف شیبدار چهار‌بر

بخشی از سقف که شیب ملایمی دارد در برابر بارش سنگین برف آسیب‌پذیر بوده و نمی‌تواند تاب آورد. هزینه طراحی و اجرای چنین سقف‌هایی در قیاس با سایر سقف‌های قدیمی بسیار بیشتر خواهد بود. چراکه ریزه‌کاری و آرایه‌های بیشتری در آن‌ها نقش بسته است. با این حال فضای بیشتری که در اختیار ساکنین قرار می‌دهد و جلوه زیبایی که به نمای ساختمان می‌بخشد، گران‌تر بودن آن را تا حد زیادی جبران می‌کند.

مواد و مصالح قابل استفاده در سقف شیبدار چهار‌بر

از آنجایی که بام شیبدار چهاربر منحصر به فرد و خاص است، با انتخاب زیرکانه و به جای مواد و مصالح می‌توانید کاری کنید که ساختمان شما خوش بدرخشد. شاید استفاده از فلزاتی همچون مس یا روی در بخش سراشیبی سقف در نگاه نخست به نظر گران و غیراقتصادی برسد. اما هزینه‌های ثانویه تعمیر و نگهداری سقف را در بلند مدت کاهش داده و انتخابی آینده نگرانه به شمار می‌رود. چیدمان شینگل‌های سنگی و چوبی در قالب یک الگوی لوزی شکل باعث می‌شود ساختمان شما نمایی متمایز و رویایی به خود گیرد.

از شینگل‌ های ترکیبی که روی‌هم قرار می‌گیرند، استفاده نکنید. می‌توانید بخش سراشیبی سقف را با انتخاب یک الگوی منظم و با استفاده از شینگل‌های قیرگونی شده بیارایید. در ساخت بام شیبدار چهار‌بر می‌توانید از انواع مختلف مواد و مصالح استفاده کنید، اما حواستان به بخش کم شیب سقف باشد. اطمینان یابید مواد به کار رفته در این قسمت ضد آب بوده و آب به سرعت از روی آن تبخیر می‌شود و بدین‌سان از بابت انسجام و یکپارچگی سقف آسوده خاطر شوید.

3- معرفی و بررسی انواع سقف‌ شیبدار چند بر

این سقف در تمامی جهات گسترده شده و طول اضلاع تشکیل‌ دهنده ی آن یکسان می باشد و در بخش فوقانی ساختمان به یکدیگر متصل می شوند تا تاج سقف را شکل دهند.

مزایای سقف شیبدار چند بر

  1. بام‌های شیبدار چند بر در مقایسه با سقف‌ های شیروانی مقاوم‌ تر هستند.
  2. شیب همه‌ جانبه این نوع سقف شیبدار استحکام آن را نسبت به انواع سقف شیبدار بالاتر برود.
  3. مناطقی که در معرض بادهای شدید و بارش سنگین برف قرار دارند، گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار می‌رود.
  4. شیب سقف به گونه‌ای‌ است که برف به راحتی از روی آن سُر می‌خورد و از آب اثری به‌ جا نمی‌گذارد.
  5. فضای قابل سکونت بیشتری در اختیار قرار می‌دهد تا از آن به‌ عنوان اتاق زیر شیروانی استفاده‌ کنید.
  6. می توانید در آینده بخش‌های دیگری از قبیل پنجره زیر شیروانی را به ساختمان خود اضافه کنید.
  7. تهویه ساختمان را بهبود می‌ بخشد.

نکته مهم: در مناطقی که بنا در معرض وزش باد های شدید و طوفان قرار دارد، بهتر است شیب سقف شیبدار  ٦/١٢٤/١٢ (زاویه ٥٥-٣٣‌درجه) باشد.

معایب سقف شیبدار چند بر

  1. طراحی و اجرای بام‌ های شیبدار کمی بیشتر از سقف‌های شیروانی‌ معمولی است.
  2. طراحی سقف های شیبدار پیچیده‌ تر می باشد و نیازمند مصالح بیشتری‌ است.
  3. در صورتی که سقف به درستی نصب و اجرا نشده باشد، احتمال نشتی سقف را می‌دهد.

نکته مهم : استفاده از طراحی درست و مناسب و به کار بردن یک برنامه منظم و دقیق مانع از تبدیل‌ شدن مشکلات کوچک و جزئی به مشکلات عمده و بزرگی می‌شود. اجرای انواع سقف شیبدار امری کاملا تخصصی بوده و در صورت عملکرد درست از لحاظ استحکام و امنیت بهترین گزینه به حساب می آید .

مواد و مصالح قابل استفاده در سقف شیبدار

در ساخت بام‌ های شیبدار می‌توان به مانند سقف‌ های شیروانی از انواع مختلف مواد و مصالح بهره برد. به عنوان مثال: شینگل‌ها، تایل، فلز، کاشی و موزاییک.

سقف-شیبدار-چند-بر-ساده

3-1 ) سقف شیبدار چند بر ساده ( Simple Hip )

 بهتر است بدانید که مرسوم‌ ترین نوع سقف شیبدار سقف چندبر ساده می باشد که در دو سمت این مدل از سقف‌ ها یک چند‌ ضلعی قابل تشخیص است و در دو سمت دیگر یک مثلث دیده می‌شود. کناره‌ های سقف در بخش فوقانی ساختمان به‌ هم متصل می شوند و تاج این نوع بام را تشکیل می‌دهند.

3-2 ) سقف شیبدار متقاطع ( Cross Hipped ) 

اساس طراحی و ساختار آن مشابه سقف‌ های شیروانی متقاطع بوده و برای تحت پوشش قرار‌دادن بخش‌ های مختلف ساختمان از چند بام شیبدار استفاده می‌شود. خط فاصل و مرز میان دو سقف را اصطلاحاً دره (Valley) می‌نامند.

نکته: احتمال جمع شدن آب در حد فاصل میان سقف‌ها (Valley) زیاد است لذا می‌بایست در این قسمت‌ها از مواد و مصالح ضد‌آب بهره گرفت.

سقف شیبدار چهاربر
سقف شیبدار نصفه

3-3 ) سقف شیبدار نصفه ( Half Hipped )

 عبارت است از یک بام شیب‌دار استاندارد که دو ‌بخش کناری آن کوتاه‌تر بوده و لبه بام را شکل می‌دهند.

در این بخش سعی بر این شد که شما عزیزان را بیشتر با انواع مختلف سقف شیبدار آشنا کنیم تا با اطلاع از گستردگی این نوع سقف ساختمانی تصمیم گیری راحت تر و مطمئن تری داشته باشید. انواع سقف شیبدار ذکر شده تنها بخشی از چندین نوع پر کاربرد این سقف بوده و در صورت نیاز به آشنایی با انواع دیگر سقف شیبدار با پارس موگر تماس برقرار فرمایید، مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی نیاز های شما عزیزان می باشند.

حال که با برخی از انواع سقف شیبدار آشنا شودیم، بهتر است در همین جا به بررسی انواع پوشش سقف شیبدار نیز بپردازیم تا با تنوع پوشش این بام نیز بیشتر آشنا شویم.

نمونه های سقف های شیبدار
سقف شیبدار پارس موگر

انواع پوشش سقف شیبدار چوبی

برای آغاز صحبت درباره پوشش چوبی بام باید سفری بیش از ۱۰۰ سال را باهم سپری کنیم. زمانی که اولین خانه با سقف های شیبدار و شیروانی  مزین شده به پوشش چوبی بودند و ظاهری که با گذر زمان یاد آور تاریخ و گذشته صنعت ساختمان است ، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سقف های چوبی هم ظاهر تازه ای به خود گرفته است. به صورت صنتی که در روستا ها درست شده و همچنان در کشور خود به دلیل دسترسی آسان به انواع چوب شاهد استفاده بسیار آن هستیم .اما به صورت مدرن به دو حالت سقف شیبدار چوبی شینگلی و برش خورده استفاده می شود که هر دو طی مراحلی فراوری شده در کارخانه و سپس مورد استفاده قرار می گیرند، اما همواره بزرگترین مشکل پیش روی این نوع پوشش بام شیبدار تقابل ضعیف آن در برار آتش و اشتعال پذیزی بالای آن بوده، امروزه با افزودنی ها و فراوری سقف های چوبی این نقص آن را کاهش داده اما همچنان نصبت به رقبای دیگر و جدیدتر خود در صنعت متریال های پوششی سقف شیبدار ضعیف بوده پس اگر تصمیم استفاده از انواع شینگل چوبی را در مناطقی که احتمال آتش سوزی ان بالاست را دارید از پوشش چوبی درجه ۱ در برار آتش استفاده کنید.

مزایای انواع پوشش سقف شیبدار چوبی : نمایی چوبی همواره درآمیخته با نوستالژی و خانه های جنگلی را برای شما به ارمغان می آورد.

معایب انواع پوشش سقف شیبدار چوبی : تغییر شکل ظاهری در گذر زمان ، اشتعال پذیری بالا ، دفرم شدن چوب خمیدگی و تاثیر بالای رطوبت.

انواع پوشش سقف شیبدار سنگی

انواع پوشش سقف شیبدار سنگی

پوشش سنگی به خانه شما ظاهری خیره کننده و خاص هدیه می دهد که جذابیت ان با ترکیب رنگ ها و طرح های متفاوت دو چندان می شود، اما متاسفانه در ایران بسیار کم استفاده می شود شاید یکی از دلایل ان عدم واردات این کالای لوکس و یا سنگینی ان باشد هرچند که پوشش های شیبدار سنگب بام بسیار زیبا و با اصلالت هستند ولی اجرای دشوار ان ها و مشکلان متعددی که برخورد می کنند همچون شکستگی و نبودن راه حل مناسب ترمیمی را می شود از دلایل استقبال کم از اینگونه متریال پوششی بام شیبدار نام برد . پوشش های سنگی سقف شیبدار عموما در رنگ های مشکی خاکستری قرمز و صورتی یافت می شود که استفاده هوشمندانه از چند نوع ترکیب رنگی همواره باعث نمایش خیره کننده سقف سنگی در درخشش آفتاب میشود

مزایای انواع پوشش سقف شیبدار سنگی : بسیار با دوام و نسبت به تمام رقبای خود مقاومت بیشتری در برارآتش سوزی دارد و پوششی سقفی قابل اعتماد برای شما خواهد بود

معایب انواع پوشش سقف شیبدار سنگی :  همان طور حتما تا کنون حدس زده اید هزینه بسیار بالا نسبت به تمام رقبای خود را دارد و نیاز به نصب فرم و سازه نگهدارنده دارد که خود هم زمان بر بوده هم هزینه بر هم انجام آن کار ساده نبوده که براحتی و روتین قابل اجرا باشد، همچنین بدلیل وجود سنگ های بی کیفیت چینی و غیره در بازار تصمیمی سخت و ریسک پذیری بالایی رادر مقایسه با دیگر انواع پوشش سقف شیبدار می طلبد.

انواع پوشش سقف شیبدار

انواع پوشش سقف شیبدار شینگل 

یکی از معروفترین و محبوب ترین پوشش های سقف شیبدار در دنیا شینگل آسفالتی می باشد و این به دلیل تنوع بسیار بالا در طرح های و مدل های انواع سقف شینگل می باشد و همچنین طیف رنگی بسیار متنوع که همواره باعث جلب رضایت کارفرمایان می شود. همچنین از دلایل محبوبیت سقف شیبدار شینگل آسفالتی می توان به اقتصادی  بودن آن اشاره کرد در بازه زمانی! نصب سریع و بدن درده سر شینگل همچنین دیتیل اجرایی بسیار ساده و قابل اجرای شینگل باعث شده این محصول همواره در دسته اول انتخاب پوشش سقف شیبدار قرار گیرد ، نکته بسیار مهم در باره سقف شینگل آسفالتی طول عمر بالا آن می باشد که حتی این اجازه را به برخی تولید کنندگان شینگل داده که گارانتی مادام العمر را برای محصولات خود فراهم کنند همچنین مناسب بودن برای اکثر شرایط آب و هوایی و سبکی سقف شیبدار شینگل آسفالتی از نکات قابل اشاره در مورد این متریال پوششی می باشد.

مزایای پوشش سقف شیبدار شینگل : سهولت و سرعت اجرا ،سبکی سقف ، تنوع رنگ و طرح

معایب پوشش سقف شیبدار شینگل  : به دلیل عرضه محصولات بی کیفیت چینی مشابه توسط شرکت های غیر قانونی و بدون مجوز سازمان استاندارد ها دستیابی به جنس با کیفیت و اصل کمی دشوار و انتخاب برای مشتری که آشنایی اولیه با محصول را نداشته کمی سخت می شود.

انواع پوشش سقف شیبدار تایل

انواع پوشش سقف شیبدار تایل

پوشش بعدی سقف شیبدار انواع تایل ها و سفال هستند . استفاده از ای نوع پوشش بام ظرافت خاصی را به سقف شما هدیه خواهد کرد!پوشش شقف شیبدار مخصوصا به صورت انحصاری صحبت در باره سفال ها در ایران بسیار تاریخچه قدیمی دارد و با معماری صنتی ما پیوندی عمیق دارد، اما به دلیل سنگی متریال سفال و نصب سخت ان که احتیاج به متخصص حرفه ای برای نصب آن دارد امروزه کاربرد کم تری نصبت به رقبای خود دارد. البته نمونهای مشابه سفال از جنس سفال نبوده و بسیار سبک تر از نمونه سفال بوده اما هرگز نمی توان زیبایی و اصالت این نمونه ها را با سفال صنتی مقایسه کرد.در این مورد به عنوان اخرین مورد بررسی پوشش سقف شیبدار  تایل می توان به اجاد شکستگی بسیار و نیاز به حفظ و ترمیم بالا دانست و تغییر رنگ در مقابل آفتاب به مرور زمان در نمونه های غیر سفالی اشاره کرد.

مزایای انواع پوشش سقف شیبدار تایل  : ظاهر اصیل و چشم نواز .

معایب انواع پوشش سقف شیبدار تایل  : نیاز به نصب تخصصی و دیتیل  اجرای کمی دشوار ، سنگینی بیش از حد در مقایسه با سایر نمونه های سقف ، شکستگی و نگهداری بالا .

پوشش سقف شیبدار فلزی

انواع پوشش سقف شیبدار فلزی 

پوشش فلزی سقف شیبدار بسیار مقاوم نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی هستسند همچنین سبک و قابل نصب راحت دارند، این نوع پوشش سقف شیبدار در ۲ نوع ورق پنل همچنین در حالت شینگل عرضه می شود و البته نوع ورق و پنل در ایران بیشتر استفاده و عرضه می شود. ورق های فلزی پوشش بام معمولا از جنس آلمینیوم و روی و استیل می باشند، همچنین قابلیت بازیافت را دارند!اما در مقابل اشعه افتاب در بلند مدت ظاهر شان دستخوش تغیر می شوند

مزایای انواع پوشش سقف شیبدار فلزی : نصب آسان ، سبک و مقاوم در برار آب و هوای مختلف

معایب انواع پوشش سقف شیبدار فلزی : تغییر شکل ظاهری در گذر زمان ، تنوع مدل و ظاهر کم

انواع پوشش سقف شیبدار ترکیبی 

در نهایت با توجه به پیرفت روز به روز تکنولوژی و توجه و نیاز زیاد جامعه به صنعت ساخت و ساز متریال ها و مصالح ساختمانی نیز دستخوش تکنولوژی های جدید و تازه شدند که این امر باعث شده مصالح پوششی سقف شیبدار نیز تحت تاثیر مستقیم این موضوع قرار بگیرد ، لذا از انواع جدید سقف ها و پوشش های شیبدار بام می توان به انواع لاستیکی ، پلاستیکی و پلیمری آن اشاره کرد معمولا این نوع سقف ها در انواع طرح ها و شکل ها و رنگ ها وجود دارند، به دلیل باز بودن طیف رنگی و شکل پذیری بالا در طرح های چوب و یا سفال هم دیده میشوند. این ترکیبات پوشش سقف شیبدار ساخته شده اند که سخت در عین حال سبک و راحت برای اجرا باشند و همچنین برخی از انواع آن ها مقاوم در برار اشتعال هستند ، امروزه با استفاده از تکنولوژی پلیمیری و مهندسی نانو سقفی محکم در عین حال سبک به شما عرضه می کند که این پوشش شیبدار بام به دلیل صنعتی بودن طیف بسیار گسترده رنگ و طرح را پیش روی شما خواهد گذاشت. اما معمولا صاحبان خانه ترجیح می دهند از سقف شینگل یا سقف سفال یا سقف چوبی استفاده کنند و اصالت را در مقابل قیمت ارجح قرار دهند. با این حال ناگفته نماند که قیمت بسیار پایین این انواع سقف شیبدار باعث شده تا جای خود را میان متریال ها و مصالح ساختمانی پوشش بام داشته باشد.

مزایای انواع سقف شیبدار ترکیبی : سبک بودن ، قابلیت اجرای ساده ، تنوع رنگ و طرح.

معایب انواع سقف شیبدار ترکیبی : قابلیت جذب آب که در بلند مدت تغیر شکل می دهد یا شکننده می شوند، گارانتی پایین تر نسبت به رقبای خود و ظاهری با اصالتی کمتر – همچون الماسی مصنوعی در برار نمونه اصلی.

سقف شیبدار سنگی

در نهایت زمانی‌که می‌خواهید برای ساختمان خود سقف مناسبی انتخاب کنید، باید در وهله نخست به تهیه لیستی از انواع سقف‌ و انواع پوشش سقف که در منطقه آب‌ و‌ هوایی شما کاربرد دارند بپردازید و همچنین سقف‌ هایی که در چنین شرایطی آسیب‌پذیر بوده و دوام نمی‌آورند را بشناسید. به عنوان مثال اگر در محل زندگی شما برف و باران به وفور می‌بارد، تند بودن شیب سقف باعث می‌شود حجم بالای برف بر روی سقف ساختمان شما باقی نماند و به آسانی از بام شما سرازیر شود. با محدود کردن گزینه‌هایی که پیش رویتان است، می‌توانید به درک صحیحی از نیازهای خود برسید. فضای بیشتری احتیاج دارید یا ترجیح می‌دهید خانه‌ای مطابق با استانداردهای حفظ محیط زیست بنا کنید؟ و در نهایت تصمیم بگیرید چه سبک و استایلی را انتخاب کنید. تمامی این نکات را به دقت مرور کنید تا سرانجام به خانه رویایی خود دست یابید.