Loading...

معرفی تایل


تایل سنگدانه ای

یکی از بهترین پوشش های سقف های شیبدار که با بهره گیری از تکنولوژی فلزکاری مدرن و پوشش خرده سنگ های منحصربفرد تولید میگردد.

با توجه به مزایای فوق العاده این محصول در مقایسه با تکنولوژی های متداول و سنتی و به جهت بالا بردن سطح کیفی و فنی ساختمان های کشور پارس موگر که همواره ارائه دهنده بهترین های صنعت ساختمان بوده است اقدام به عرضه این محصولات در ایران کرده است.

تایل نوعی پوشش سقف شیبدار است. استفاده از این نوع پوشش بام ظرافت خاصی را به سقف شما هدیه خواهد کرد! پوشش شقف شیبدار سفالی در ایران بسیار تاریخچه قدیمی دارد و با معماری سنتی ما پیوند عمیقی خورده است، اما به دلیل سنگینی متریال سفال و نصب سخت آن که احتیاج به متخصص حرفه ای برای نصب آن دارد امروزه کاربرد کم تری نسبت به رقبای خود دارد.

تایل نمونه مشابه سفال است که بسیار سبک تر از نمونه سفالی بوده اما می تواند زیبایی و اصالتی که برای پوشش سقف خود مد نظردارید برای شما به همراه داشته باشد. از طرفی میتوان گفت تایل ها تمامی نقاط ضعف سفال از جمله وزن زیاد، تغییر رنگ به مرور زمان، نگهداری و ترمیم سخت را بهبود داده اند و به همبن جهت جزء پوشش های مطرح سقف در دنیا به حساب می آیند و از آنجایی که مانند سفال دچار شکستگی و ترک خوردگی نخواهند شد اگر به دنبال پوششی با اصالت هستید گزینه ی بسیار مناسبی برای شما به حساب می آید.

سقف شیبدار تایل

این گونه از تایل ها طی 7 مرحله فرم دهی تحت فشار ورقهای الوزینک ساخته می شوند. قالب تایل ها به گونه ای طراحی شده است که هم پوشانی فوق العاده ای داشته باشند و علاوه بر آن هر تایل با یک لایه رزین اکرلیک، چسب، خرده سنگ های طبیعی و  همچنین یک لایه لعاب شفاف اکرلیک بر روی سطح بالایی الوزینک پوشیده شده است تا کار کرد و عمری طولانی را کنار قدرت، استقامت و زیبایی فراهم سازد.

موفق گردید تا اولین گواهی نامه استاندارد کیفیت صنعتی و Iso 9001:2000 را در زمینه تایلهای فلزی با پوشش سنگ طبیعی بدست بیاورد .کیفیت ممتاز به همراه طرح های سنتی و مدرن ، اعتبار و موقعیت ویژه ای را برای این محصولات در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

نمودار سقف شیبدار تایل
سقف شیبدار تایل tile
ویژگی سقف شیبدار تایل
ویژگی سقف شیبدار تایل

وزن سبک: وزن تایل­ ها در حدود 1/8 سقف­ های سفالی و سیمانی است که یکی از عوامل مؤثر درکاهش وزن ساختمان می باشد و قادر است تا 8 ریشتر در برابر زلزله مقاومت نماید . همچنین در صورت تخریب با توجه به وزن کم تایل اثرات تخریبی اندکی خواهد داشت.

مقاومت در برابر باد : با توجه به سیستم یکپارچه و ساختار آیرودینامیکی تایل­ ها، این سیستم می تواند به راحتی بادهای شدید را عبور داده و در برابر سخت ترین طوفان­ها مقاومت نماید .

عایق صوتی و حرارتی : یکی از معایب بکارگیری سقف­های فلزی، رسانایی حرارتی بالا در عبور دادن گرما و سرما به داخل و ایجاد سرو صدا در زمان برخورد قطره­ های باران با سقف است . اما تایل با توجه به پوشش سنگ و لایه­ های حفاظتی مختلف، همچنین به دلیل ایجاد لایه هوا در زیر پوشش به واسطه روش نصب آن ، عایق مناسبی دربرابر سرما و گرما بوده و میزان صدای ایجاد شده بسیار ناچیز است .

ضد آتش : تایل­ ها از مواد ضد حریق ساخته شده اند که در صورت رسیدن آتش به آن به هیچ وجه آتشزا نبوده و با توجه به ساختار فلزی این سیستم پوششی، حرارت ناشی از آتش سوزی در سرتاسر سقف پخش شده و از بالا رفتن دما در یک نقطه و اثرات تخریبی آن به شدت کاسته می شود و به این ترتیب تایل می تواند ساعت­ها در برابر آتش سوزی مقاومت کند .

ضد ترک خوردگی : یکی از مشکلات سقف­های متداول، ترک خوردن قسمت­های داخلی سقف پس از گذشتن زمان می باشد که این نقیصه به دلیل انقباض و انبساط­ های مکرر در طول شبانه­ روز رخ می­دهد، ولی با توجه به تبادل حرارتی پایین تایل و میزان اندک تغییرات سطحی دما ، از ترک خوردگی سقف داخلی ساختمان جلوگیری خواهد شد.

ضد چکه : با توجه به اینکه هم پوشانی (over lap) تایل­ ها به  صورت عمودی وافقی صورت می­گیرد ، حتی درصورت تغییر مسیر باد ، قطرات باران قادر نخواهد بود تا به داخل سقف نفوذ کنند و تایل در برابر ورود آب در زاویه­ های مختلف کاملاً مقاوم است .

ضد خزه و گرد و غبار : با بکارگیری لایه اکریلیک در پوشش سطوح خارجی سقف ، سطح تایل­ ها دارای اصطکاک بسیار اندکی می­باشد که خزه و ذرات گرد غبار نمی­توانند به آن بچسبند و به راحتی از روی سقف زدوده خواهند شد .

 

تایل­ های فلزی دارای ساختاری منحصر به فرد با ۱۰ لایه پوششی می باشند . پوشش رویین اکریلیک باعث می­شود تا اصطکاک سطحی تایل کاهش یافته و خزه و ذرات گرد و غبار نتوانند به سقف بچسبند . خرده سنگ­های رنگی از مرغوب­ترین سنگ های آتشفشانی و بدون هیچ رنگدانه اضافی تهیه شده­اند که در برابر اشعه آفتاب سال­ها مقاومت کرده و تغییر رنگ نخواهد داد. آستر اپوکسی و پوشش اکریلیک تایل نیز باعث می­شوند تا این خرده سنگ­ها کاملا به سطح فلز بچسبد و از مقاومت حرارتی و برودتی بالایی برخوردار شود.

طول عمر تضمینی ورق گالوانیزه و الوزیک:

فولاد پوشیده شده با الوزینک دارای مقاومت بسیار بیشتری در مقابل خوردگی دارد که متاثر از حفاظت قوی و سرسختانه فلز روی، به همراه مقاومت فلز الومینیوم عملکرد برتری را نسبت به ورق های گالوانیزه در تمامی شرایط آب و هوایی به وجود آورده است. علاوه براین، به دلیل سیستم نصب افقی تایل ها و روش میخکاری بر روی آنها، از خطر خوردگی و زنگ زدگی در محل میخ اجتناب شده است. کلیه عوامل و مشخصه های فوق باعث می شوند تا ورقهای الوزینک تایل طول عمر و زمان کاربری طولاتی تری در مقایسه با سایر تکنولوژی های پوشش سقف داشته باشند.

برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص شینگل ، انواع سقف شیبدار اینجا و برای اطلاع از طرح ها و مشخصات فنی تایل اینجا را کلیک کنید .